Borta bra men hemma bäst

Nu är det fredag och jag har änterligen kommit hem från en lång och super skön semester, där det har bjudis på god mat, schopping (många skopar), solat på stranden och ett mycket trevligt sälskap. Vi har i stort sett bara varit på en camping och det är i Mora älskar den staden <3 är så mysig stämming och man blir så glad av att vara där, man kan verkligen slappna av och bara vara. Givetvis så har vi ju varit på andra campingar under resans gång =) 

Vet inte om så många har sett att jag ändrat layouten :) hade ju turen att det var någon på Mora camping som hade trådlös nätverk så att man han slänga in lite nytt på bloggen =) Tråkigt nog kom han/hon på att det var någon mer som var på deras närverk så dom spärrade det  :/  så han aldrig skriva några inlägg. 


Orkar inte skriva om vad jag gjort så lägger in lite bilder som min syrra till största dels tagit på resan ner till Mora 


 
  Stannde uti en bro och åt lite




Vi var och gick under bron :)  det var högt som bara den :S



 
Dekoratift =)



Kommer inte ihåg vars vi var :S men iaf så ska dom bygga ett Buddha tempel, men tuvär så har man inte hunnit byggat själva templet utan det som finns för tillfället  är de här  välkomst statyerna som mäter sig  vara minst 4 meter höga :S



De här 2 husen stod uti parkeringen där det bjöds på kaffe



Jag och mor



Här kommer själva templets att byggas, ganska stort kommer det att bli, jag ser ut som en myra!



Gammal tågstation tror vi iaf :S



Det måste ha varit en tågtation ! var 9 avkappade spår  efter varandra =)




Åkte till Junseledjurpark och kollade på djuren och bodde på campingen intill. Denna roliga skyllt hittade vi i en korsning uti djurparken. Haha grymmt rolig måste jag säga =)



Såg alla möjliga djur, Roligaste eller fränaste att se var lejonen, VITA tigrar  och så vargarna som kom fram och sprang efter Celina då hon sparkcykla, dom såg kanske henne som ett mellanmål vad vet vi :S fränt var det iaf.. mitt tips om man vill se vargar på djurpark: åk en sparkcykel som skrammlar lite! :)




Stannde på denna rastplats över natten och jag kan lova att det är mitt i ingenstans och en lång raksträcka åt båda hållen upp mot en 1½ Km och av någon anledning då vi vaknar på morgonen så står det en gubbe och trimmar gräset i dikerna :O hur stor är chansen från skala 1-10 kanske 2 :S

Men det var en grymmt fin rastplats måste jag säga :)



 Rastplatsen


Rastplatsen




Rastplatsen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken dag var ni på Junseledjurpark? :)

2009-07-25 @ 11:35:06
URL: http://liisasamuelsson.blogg.se/
Postat av: Emelie Lindberg

Verkar som att ni har haft en rolig semester :)

2009-07-25 @ 13:04:41
URL: http://lastflowers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0