Körkort!

Har suttit och kollat runt på blocket efter en lämplig bil till mig.. har delvis hittat väldigt fina bilar som jag verkligen skulla vilja ha, men eftersom att jag är arbetslös så har jag inte råd att köpa någon av de bilarna! Eller råd att köpa har jag väl, men inte råd att köra/tanka efter det. Så nu blir det till att invänta våren ett tag och se vad som kommer ut på marknaden! Så undertiden blir det att färdas med buss,

+ Är billigare på alla plan att åka buss och du kan kommer dit du vill!
- Du tar dig dit du vill men endast på bestämmda tider + många gånger är det trångt och jävligt, sen måste du under vintern stå och frysa under tiden du väntar på att bussen kommer!

Men vad gör man då man inte har tillgång till en egen bil?? Så nu blir det att åka buss ett tag framöver :)





Att vara utan bil är som att vara inlåst i bur. Jag tror inte att de folk som inte har bil/körkort förstår hur fritt det är med bil, och hur låst man blir utan eget färdmedel. Jag förstår bara inte varför man inte tar körkortet på en gång då man fyller 18???? O_0 (Och spec då man bor i norr och är i stort sett tvungen att ha tillgång till bil)
Många ungdommar säger jag tar det sen men när igenterligen blir sen? Då du gått ut skolan och är arbetslös :S För då har man ju verkligen råd att lägga ut pengar på ett körkort... Folk går misste om något, strular till livet lite extra! Ta körkort på en gång så slipper man alltid fråga om skjusa mm..

Jag är glad över att jag har körkort, haft över 1 år nu och är bland det bästa jag gjort.  Aja ska bli skönt att veta att man har skjuts sen då det kompisar utan körkort har tagit körkoret ;D




Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju sant, man blir verkligen låst om man inte har körkort! Var det bästa jag någonsin har gjort också, känns ju som skönt att veta att man kan fara om man vill utan att fråga om skjuts! ^^

Jag håller med dig, tror nog inte att dom som inte har tagit körkortet när dom blir 18 inte kommer att göra det på ett bra tag!

2010-02-24 @ 17:21:03
URL: http://drivenunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0